Informace pro návštěvníky
Co mám dělat před Veletrhem?
Nejdůležitější je si ujasnit, co je tvým cílem, a co očekáváš od Veletrhu pracovních příležitostí. Chceš zíkat přehled o společnostech na trhu? Nabídkách práce? Něco o kultuře v dané firmě? Nebo získat cenné kontakty? Zajímá tě trainee program? Stáž či odborná praxe?
Každého personalistu potěší, když přijdeš připravený a nebude muset opakovat základní informace o společnosti. Když vidí, že uchazeč projevuje zájem. A k tomu, abys hned zaujal, stačí jen malá dávka informovanosti. Získáš tak nejen sympatie, ale ušetříš i čas a můžeš se dozvědět i něco nového, co nelze dohledat z běžně dostupných zdrojů.
Nevím na co se ptát a neptat??
Nejhorší položenou otázkou pro vystavující je např.: „Řekněte mi něco o vaší společnosti…“ nebo „Co pro mne může vaše společnost udělat?“. Tvé otázky by měly vyjadřovat zájem o společnost a měla by být znát i jistá míra informovanosti. Proto je dobré se dopředu informovat o nabídkách společností a zjistit, co vůbec dělají, čím se zabývají a co nabízejí. Tvým cílem by nemělo být se ptát na základní informace, ale naopak zjistit jinak „veřejně nedostupné informace“ a využít osobního kontaktu se zástupci dané společnosti.
Jak se mám představit?
Aby tvá komunikace se zástupcem společnosti byla co nejefektivnější, podej i ty o sobě základní informace. Představ se, zmiň, co studuješ, jaké máš pracovní zkušenosti apod. Také si na infostánku veletrhu můžeš vyzvednout placku, která vystavovateli rovnou napoví, o jakou pozici se zajímáš.
Není důležitý pouze obsah, ale i forma. Všechny informace si připrav ve formě stručných odpovědí, aby působily přirozeně a nejednalo se o pouhé rychlé vyjmenování informací o tobě. Svůj zájem projevíš i správnými formulacemi, proto si připrav do souvislostí informace o společnosti se svým studiem a pracovními zkušenostmi, či plány do budoucna.
Koho oslovit jako první?
Přednostně se začni zajímat o společnosti, které tě nejvíce zajímají. Je lepší mít na návštěvu Veletrhu více času, než jen rychle oběhnout stánky a zjistit důležité informace těsně před ukončením veletrhu. Musíš také počítat s tím, že po celém dni jsou i zástupci firem unaveni a mohou na některé důležité věci zapomenout nebo nemusí již mít k dispozici všechny informační materiály. Nezapomeň si vzít všechny relevantní materiály a v případě, že tě nabídka firmy zaujme můžeš poprosit o vizitku apod.